måndag 5 maj 2008

födelsedag, konserter och mys

bajs. inledande ord. roligt ord. matilda har hjärntvättat mig. haha.

på tal om matilda. hon har varit här i veckan som var. hon var här från valborg till min födelsedag (30 april - 3 maj). sjukt kul, och sjukt mysigt har det varit. de bästa dagarna i mitt liv än så länge skulle jag vilja påstå. på valborg var vi ut och festade, förfest hos helmer, sen bar det av till O2 där det var party, fast partyt blev seriöst först efter vi hade gått vid 1 tiden på natten. men matilda var trött så vi gick hem, och jag klagar inte, var bara bra, för hade nog inte pallat mycket längre själv. tack matilda för att du tog initiativet ^^ sen var det film hela torsdagen, super size me, jesus christ superstar 2000 och phantom of the opera sågs. phantom of the opera var sjukt bra! undrar verkligen varför jag inte sett den innan :S det var hur mysigt som helst, bara sitta (eller ligga rättare sagt) i soffan och glo på film i det dåliga vädret. fredagen var en speciell dag då vi drog till göteborg för att gå på kamelot, firewind och forever slave. matilda har tidigare i år (den 5 januari) fått en biljett i födelsedags present av moi. forever slave sög riktigt hårt. vilket jag delade åsikt med de flesta som befann sig på trädgårn tror jag. firewind däremot var hur grymma som helst! ägde sönder hela scenen verkligen. sjukt grymt, och sjukt bra set. sen kamelot. det var ju obeskrivligt. fick ett plektrum och en vatten flaska från gitarristen thomas youngblood. fälde en tår eller två under låten love you to death, vilket beskriver mina känslor för en person väldigt bra. efter konserten på väg till göteborg C sjöng matilda för mig då klockan hade slagit 00:00 och jag fyllde 19 år. va jätte kul :D sen bar det av hemmåt, och vi var hemma ungefär klockan 04:15 någon gång skulle jag tro. vi gick och deckade direkt! när vi vaknade låg vi bara och slöade i sängen och pratade lite och jag fick min present från henne, som var väldigt personlig och helt underbar! tänk vad så små saker som en bild kan få en att bli så jävla glad. du gör mig hur glad som helst matilda! tack för att du finns. det sorgliga med dagen var att matilda åkte hem, efter vi hade kört ner henne till stationen och jag hade kommit hem igen grät jag ganska mycket.

den 3 maj var jag även iväg till oslo med min bror, för att se på kamelot, firewind och forever slave igen. va sjukt roligt det också! bättre scenshow än göteborg, men sämre publik tycker jag, då många mest stod där och bara diggade. hata oslo som konsertstad! men men. va kul att se dom igen, och kamelots sångare roy khan kände igen mig :D va kul :) fick en setlist av honom då ^^ dessutom fick jag en present av firewind sångaren apollo. en splitcd som firewind grabbarna (förutom mark cross deras trummis) signerade :)

och så idag, den 4 maj, har jag varit iväg igen, fast den här gången bara andra sidan stan då jag var hos anna och såg på star wars ep. I och II. va trevligt :)

presenter i år var kamelot konserten den 3 maj, nya högtalare till datorn, pengar och världens bästa present i form av en bild med mig och matilda + texten till tallulah. tack matilda!

Inga kommentarer: