söndag 2 mars 2008

tankar kring livets mening

jag slår vad om att detta är ett ämne som alla tänker på någon gång i deras liv. jag menar, vill vi inte veta vad meningen med livet verkligen är? jag tror inte på det att vi är här bara för att befolka jorden, det finns det ju så mycket annat som kan göra. nej jag tror att vi alla finns här av någon outgrundlig orsak. vad det är är helt olika för varje individ. vi har alla ett förutbestämt öde, men vägen dit styr vi på egen hand, hur vi når detta öde är det endast vi själva som kan påverka. jag tror inte på något allsmäktig styrande gud, jag tror inte på någon högre makt överhuvudtaget, jag är ateist, jag tror på mig själv och mitt öde, vad det nu än är. jag tror på mänskligheten, även fast det inte finns något större hopp. men livets mening var det. livets mening kan man aldrig veta försän man dör. det är mitt slutgiltiga svar. när vi dör får vi reda på vad meningen var, och allt kommer att klarna upp, varför saker gick som dom gick, och även då saker som man absolut aldrig tänkt sig skulle ske. då var det avklarat.

heh, sitter här och lyssnar på Hilary Duff, that's so not me. men jag antar att jag fått tummen ur och erkänt för mig själv att det inte är enbart metal som gäller. jag har ju trots allt mina rötter i popen. dessutom är Hilary Duff en jävligt bra skådespelerska.

sitter och messar med Ems också. lite kul meningsutbyten. diskuterar skillnad på verklighet och verklighet, eller vi började, men la nert för hon förstod inte riktigt vad jag menade.

C.U.S

Inga kommentarer: