lördag 1 mars 2008

snus är gott, men ack så dåligt

så är det, tyvärr. det finns tre positiva saker med snus. 1. det smakar gott. 2. det skadar endast dig själv och inte andra som cigaretter. 3. det lugnar nerverna, vilket kan vara behövligt ibland. kommer dock nog sluta inom kort med den skiten faktiskt. det är så dyrt, och det är som sagt skadligt. fan att dom skulle höja priserna på snuset. men men. det är sånt man får stå ut med. sluta -> spara pengarna -> satsa på det man älskar mest = musik! skivköp, inspelningar med bandet, ny replokal o.s.v kan dom pengarna satsas på istället. mucho bättre.

något annat som är jävligt bra, som är som ett knark för mig, är musik. ett liv utan musiken vore meningslöst. musiken är som terapi. är du deppig -> musik = glad. är du arg -> musik = du blir mindre arg. du är allmänt tje på allt -> musik = allt blir bra igen. musik är bra för ALLT, precis allt. det är nog därför jag håller på med musik. man får ut sina aggressioner, åtminstone i den genren jag och mitt band spelar: Melodiös Death Metal/Gothenburg Metal/Melodic Deathcore. skriva texter och göra nya låtar, det finns inget bättre än det. man får sagt så mycket som man annars bara håller inom sig. för er som här börjar bli lite intresserade vad det är för något jag håller på med så kan jag säga att jag har ett band som heter when hope falls. vi startade hösten 2005 som ett litet oseriöst projekt, det var bara jag och två till (Ozzy (gitarr) och Tony (trummor)). till en början hette vi Imagination och höll på under det namnet i nästan två år. hösten 2006 fick vi sällskap av Arthur (gitarr) och vi fortsätte lite halvt oseriöst. i början av 2007 förlorade vi Tony (nej, han gick inte bort, han bara lämnade bandet) och Arthur fick ta över trummorna. vi deltog i en lokal rocktävling som heter Rock of Bohuslän. det gick sådär. strax därefter fick vi en ny medlem, basisten Olle. vi kände att det belv mer seriöst, och fick detta bekräftat av oss själva när vi fick en ny trummis i Ludde (Triple 6, Skanana-Kim). mer och mer material kom till och vi bytte namn till When Hope Falls för att slå fast att vi nu var seriösa. en vecka i februari 2008 var vi in i studion (The Abyss Studio, Ludvika/Pärlby/Grangärde) och spelade in en skiva tillsammans med producenten Tommy Tägtgren (producent för band som Sabaton, Maze of Torment, Dark Funeral, Shining, Enthroned o.s.v). vi blev jävligt nöjda med resultatet. och nu sitter vi här, med en nästan helt färdig skiva som ska släppas av oss senare i vår. nästa vecka spelar vi live här i strömstad (metal för klimatet). för att lyssna lite på våra låtar går ni helt enkelt in här: http://www.myspace.com/whfofficial

livet går upp och ner som vanligt. just nu liiiite mer upp än ner. bandet är min lilla tillflyktsort för saker som annars skulle förbli osagda. kommer aldrig sluta att hålla på med musiken. ska utveckla mig själv. jag SKA komma in i branschen på ett eller annat vis. hoppas det går vägen med skivbolag och allt när vi är klara med skivan.

C.U.S!

Inga kommentarer: