onsdag 12 mars 2008

studio fredman och come nothingness

yes, idag har jag skickat mail till studio fredman, fredrik nordström för att va exakt (gitarrist i Dream Evil), och frågat om dom/han har tid att ta emot mig den första helgen i april för att spela in sång i en-två timmar på en av våra låtar som vi inte blev klara med när vi spelade in plattan. hoppas tiden finns. hade vart roligt som fan!

ny text har man även skrivit till denna nya låt, som vi fram tills nu bara nämnt som "untitled", men den heter nu officiellt *trumvirvel* come nothingness. för mig en rätt känsloladdad text. det finns även en riktigt god vän som är inspirationen till denna låt, nämligen matilda. när jag började skriva på den, innan den redigerades om och så, så var det något helt annat än det blev. tack matilda för din givande inspiration come nothingness handlar om att följa sitt hjärta, att stå för det man själv tror på och bara vara sig själv. om inte kan man lätt få den där känslan av att en stort intethet kommer över en.

come nothingness
they are trying to take me away
away from all I love
my reality is no more now
nothing left to hold on to here

i don’t have to listen

to all these voices
all I have to do
is to follow my heart
but will it lead me right?
i hope it leads to you
my empty soul needs
needs you here with me

i have searched for you all my life
now you're not here with me
i can't focus on my goal now
my heart dies from nothingness


voices are calling me to join them
join their search for life
i have to hold on to my beliefs
they want me to give up on you

i don’t have to listen
to all these voices
all I have to do
is to follow my heart
will it lead me right?
i hope it leads to you
my empty soul needs
needs you here with me

1 kommentar:

Anonym sa...

Är de jag!?
När jag läste det så började jag faktiskt gråta.. Grymt känsloladdad text iaf..