fredag 14 mars 2008

in flames och final fantasy

bättre finns inte, eller jo, bättre finns, men det är ju saker som är i en dimension för sig, hehe.

okej, så, in flames is the shit. deras musik har alltid hållit absoluta kvalité, vilket är väldigt ovanligt för band som hållit på i typ 18 år (in flames började år 1990) och släppt skivor i 14 år. det är helt otrligt hur jesper strömblad har orkat alla dessa år, det är ju han som är grundaren och självaste hjärtat i in flames. utan jesper, inget in flames. fast nu är hela line-upen dom har så invanda att utan nån av dom så är det inte längre något in flames. in flames är verkligen i en liga för sig själva. och anders fridén sen, vilken jävla sångare! fy helvete! han har utvecklats äckligt mycket genom åren, och han vet verkligen hur han ska använda rösten för att skapa magi, dessutom är hans texter så, jag vet inte vad! gaaaah! men ja, bara det jag vill säga är...... jag och tony ska till gbg den 4 april på signing med in flames, haha!

final fantasy, rollspelens rollspel, fantasiernas fantasi. underbara RPG finns inte. det är synd bara att man nu inte har en ps3 så man kan skaffa sig final fantasy xiii när det kommer. liksom, 13 spel! i en och samma serie! och alla är riktigt bra! finns inget som är dåligt! det är jävligt lyckat. japaner kan verkligen, åtminstone kan dom RPG på ett sätt vi västerlänningar aldrig kommer klara. amerikanarna försöker, men lyckas verkligen inte överhuvudtaget. det finns ingen charm med västerländska RPG, kolla bara på oblivion. visst, frihet i all ära, men var finns charmen och magin? det känns väldigt plastigt, åtminstone det lilla jag sett och själv spelat, väldigt mekaniskt. men japanska RPG lever, de skapar magi och de har charm som inget annat. final fantasy har t.ex sina små charmig, über gulliga moogles. jag vill ha en moogle! "Want something from the store, kupo?" maha! jag är nog en riktig jävla rollspels nörd, stolt för det är jag också. utökade kunskaper i engelska får man verkligen, och även fantasi som tusan.

C.U.S

in flames - f(r)iend [live]

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får fan lära mig hur man spelar de när vi ses igen =)