onsdag 18 juni 2008

metaltown + at the gates + jobb

en liten fortsättning från förra inlägget får börja detta inlägg. eller snarare en updatering. jag tog jobbet. jag behöver pengarna, och dessutom hade jag en liten röst som fick mig att tänka igenom allt. denna röst vet vem hon är, tack för det! så nu får man massa pengar i sommar :P

men nu lämnar vi det och går över till roligare saker! METALTOWN!!! jag ska på metaltown nu iaf! var inte meningen att jag skulle på någon festival i sommar, men med en massa pengar som jag fick på studenten fick jag råd att åka! :) ska bli sjukt kul ^^ sonic syndicate (fjärde gången xD), sabaton, killswitch engage, bullet for my valentine och cavalera conspiracy den första dagen, dark tranquillity, soilwork, dead by april, amon amarth, dimmu borgir, nightwish och IN FLAMES! den andra dagen (garanterat), sen två stycken som är mindre säkert om jag ser den andra dagen, opeth och finntroll. opeth för att dom spelar samtidigt som dead by april, finntroll för att jag inte är så förtjust i dom som jag för nåt år sen. dom har förlorat sin charm hos mig. men ändå! IN FLAMES!!! :D

sen det andra super roliga! AT THE GATES SPELAR I GÖTET DEN 5 SEPTEMBER! och jag som trodde att jag aldrig skulle få se dom. At The Gates är en av pionjärerna inom genren som idag kallas Gothenburg Metal, och dom släppte sin debut 1991. 1995 släppte dom klassikern Slaughter of the Soul som blev deras sista, och bästa skiva. 1996 splittrades dom nämligen för att dom ansåg att dom gjort sitt mest fulländade verk i.o.m Slaugter of the Soul. Nu 12 år efter splittringen så har dom återförenats för ett antal live shower, till en början endast festivaler, men nu även en mini-turné i USA samt två exklusiva klubb shower i Sverige, däribland Trädgår'n i Göteborg! jag är så jävla glad! tänk att få höra klassiker som Blinded By Fear, Cold och Slaughter of the Soul live ^^

det var väl allt för den här gånge. eller nej! en sista avslutande sak. Scar Symmetry is the shit!

C.U.S!

Inga kommentarer: